ביטול טיסה וויז אייר

להאזנה:

 

האם קיבלתם הודעה לגבי ביטול טיסה וויז אייר בעודכם בנמל התעופה או בדרך אליו? הטיסה של החברה מתעכבת למעלה מ-8 שעות? ייתכן שאתם זכאים לפיצוי כספי.

 

ביטול טיסת וויז אייר: כיצד מתמודדים עם הסיטואציה? האם יש טעם לפנות לשירות הלקוחות וויז אייר?

כאילו לא די בכשלים או מחדלים שיש בכוחם כדי לעכב או לבטל טיסה, הדבר מתרחש בעת האחרונה גם על רקע של מחסור חמור בעובדים, לצד זינוק אדיר בהזמנות לטיסות שונות. רק בשבוע הראשון של חודש יוני 22 דווח כי בוטלו יותר מ-200 טיסות באופן חד צדדי על ידי חברת הלואו קוסט, בעוד שחברות נוספות החלו לייצר דפוס חוזר ומתגבר של ביטולים.

חלק גדול מהתלונות הרשמיות הופנו גם לחברת וויז אייר, שהחלה לבטל טיסות רבות בנתיב תל אביב – לונדון – תל אביב וכך גם ליעדים נוספים. אם זה קרה גם לכם, לפניכם המידע המלא בנוגע לביטול טיסה וויז אייר – מה קובע החוק, מהי מדיניות הפיצוי ומה תעשו אם הטיסה לא בוטלה, אלא רק התעכבה.

 

wizz ביטול טיסה – מה קובע החוק בישראל לגבי ביטול טיסה?

כל נוסע שחווה ביטול טיסה על ידי חברת התעופה, בין אם מדובר בטיסה מישראל למדינה אחרת או מחו"ל לישראל, זכאי לפיצוי כספי בהתאם לסכומים שנקבעו לכך בחוק. אם החברה מסרבת להעניק פיצוי על ביטול הטיסה שלה בהתאם לחוק, ניתן לתבוע אותה בתוך ארבע שנים מיום הביטול/ האיחור.

חוק שירותי תעופה (פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה) או בשמו הידוע: חוק טיבי, מציין גם את שורת המקרים שבהם לא תחול זכאות לפיצוי וזאת ככל שהתקיים אחד מהאירועים הבאים:

  • ביטול בנסיבות מיוחדות שאינן בשליטתה של חברת התעופה, כמו למשל תנאים קיצוניים ובלתי צפויים במזג האוויר, סגירת נמל התעופה, מצב ביטחוני ועוד.
  • ביטול טיסה עקב שביתה או השבתה מוגנת
  • ביטול טיסה במטרה להימנע מחילול השבת או החג.

 

ביטול טיסות וויז אייר – מה בעצם מגיע לנוסעים?

חוק טיבי ביטול טיסה, קובע כי טיסה שהמריאה באיחור של 8 שעות ויותר מהמועד המקורי שנקוב בכרטיס הטיסה, או שהטיסה בוטלה לחלוטין מהווה "טיסה שלא התקיימה". לכן קיימת זכאות למספר הטבות:

  • מזון ומשקאות על פי זמן ההמתנה עד לטיסה החלופית.
  • שירותי תקשורת.
  • לינה והסעות משדה התעופה ואליו בחזרה, אם העיכוב/ הביטול מצריך שהות ללילה נוסף או יותר עד הטיסה הבאה.
  • כרטיס לטיסה חלופית, או השבת סכום התמורה בעבור הכרטיס, לפי בחירת הנוסע. אם נבחרה האפשרות השנייה, ההחזר הכספי יבוצע תוך 21 ימים.

ביטול טיסה וויז אייר

בנוסף, ביטול טיסה וויז אייר מזכה בקבלת פיצוי כספי בהתאם למרחק הטיסה. חשוב להדגיש שהסכומים המפורטים כאן יהיו נמוכים יותר, במקרה שהנוסע בחר לקבל כרטיס טיסה חלופי וכל עוד הגעת הטיסה החלופית אל היעד, לא עולה על מספר השעות שנקבע, ביחס לטיסה המקורית.

במילים אחרות, אם הטיסה בוטלה וחברת התעופה פעלה במהירות והצליחה לשבץ אתכם על טיסה חלופית שהביאה אתכם ליעד ללא כל איחור ביחס למועד המקורי, במקרה כזה לא יוענק לכם פיצוי כספי, גם אם וויז אייר ביטלה לכם את הטיסה.

ככל שקיימת זכאות לפיצוי הסכומים יהיו באופן הבא:

ביטול טיסה כאשר המרחק בין נקודת המוצא לנקודת היעד הוא עד 2,000 ק"מ – זכאות לפיצוי בסך 1,440 ₪. יחד עם זאת, אם נבחר כרטיס טיסה חלופי, הפיצוי יהיה בגובה 650 ₪ ובתנאי שהאיחור בהגעה ליעד הוא עד שעתיים ביחס למועד המקורי.

ביטול טיסה כאשר המרחק בין נקודת המוצא לנקודת היעד הוא 2,000-4,500 ק"מ – זכאות לפיצוי בסך 2,310 ₪. יחד עם זאת, אם נבחר כרטיס טיסה חלופי, הפיצוי יהיה בגובה 1,045 ₪ ובתנאי שהאיחור בהגעה ליעד הוא עד 3 שעות מהמועד המקורי.

ביטול טיסה כאשר המרחק בין נקודת המוצא לנקודת היעד הוא מעל 4,500 ק"מ – זכאות לפיצוי בסך 3,460 ₪. יחד עם זאת, אם נבחר כרטיס טיסה חלופי, הפיצוי יהיה בגובה 1,565 ₪ ובתנאי שהאיחור בהגעה ליעד הוא עד 4 שעות מהמועד המקורי.

 

מה קובעת מדיניות הביטולים של חברת וויז אייר?

חוק פיצוי ביטול טיסה, חל גם על חברות הלואו קוסט השונות ולכן כל ביטול טיסת וויז אייר מזכה גם הוא בהטבות ובפיצוי כפי שהסברנו לעיל. נתייחס כעת למדיניות ביטול הטיסות שמופיעה באתר החברה, הן מצד הנוסעים והן מצידה:

 

ביטול טיסה מצד הנוסע

ככל שהנוסע מעוניין לבטל את הטיסה מסיבות השמורות איתו, יש להשלים את ביטול הזמנת הטיסה עד 3 שעות לכל המאוחר טרם המראת הטיסה המתוכננת. אם מדובר בטיסת הלוך-חזור אך הטיסה הראשונה המריאה, לא קיימת האפשרות לביטול. כמו כן, כאשר ביטול הטיסה על ידי הנוסע מתרחש 14 ימים ומעלה ממועד ההמראה, חלה זכאות להחזר כספי מלא בניכוי דמי ביטול (245 ₪ לנוסע).

 

וויז אייר ביטול טיסה

אם חל ביטול טיסה וויז אייר, ייכנסו לתוקפם חוקי הפיצוי והסיוע על פי חוק כפי שפרטנו והסברנו לעיל. החברה מציינת, כי נוסע שטיסתו בוטלה רשאי לבחור בטיסה של חברת תעופה אחרת, או בהגעה עם אמצעי תחבורה רלוונטי אחר. במקרה כזה, ניתן לשלוח לחברה תיעוד ברור של כל ההוצאות והעלויות ולקבל בגינן החזר.

נתון מהותי נוסף בתקנון החברה מתייחס להעדר פיצוי בגין ביטול טיסה, במקרה שבו התקבלה הודעת ביטול בין 14 ימים ל-7 ימים טרם שעת ההמראה, הכוללת הצעה לטיסה חלופית עם שעת המראה של עד שעתיים מזו המתוכננת ונחיתה בתוך 4 שעות משעת הנחיתה בטיסה המקורית.

לא יחול פיצוי גם בהודעת ביטול טיסה שנשלחה פחות מ-7 ימים מההמראה, שכללה גם היא טיסה חלופית בחברת וויז אייר עם שעת המראה של עד שעה ממועד ההמראה המקורי ונחיתה תוך שעתיים ממועד הנחיתה המקורי.

במקרה של עיכוב טיסה וויז אייר של למעלה מחמש שעות, מאפשרת החברה להזמין טיסה חדשה במסלול זהה או דומה ממנה או מחברת תעופה אחרת, או לחילופין לבטל את ההזמנה ולקבל זיכוי כספי בגובה מחיר הטיסה המלא.

שירות לקוחות וויז אייר

נוסעים רבים מנסים לפנות באופן עצמאי לשירות לקוחות וויז אייר. מהניסיון שלנו הם בדרך כלל מקבלים תשובה שלילית, או שאם כבר קיבלו תשובה חיובית, חברת התעופה לא עומדת בהתחייבות שלה ומעבירה את הפיצוי.

יתרה מכך, נתקלנו במצב חמור יותר בו החזקנו בפסק דין וחברת התעופה לא טרחה לקיים אותו, אלא רק במסגרת הליכי הוצאה לפועל.

תביעה נגד חברת וויז אייר

אם קראתם במאמר זה וגיליתם כי אתם זכאים לפיצוי, באפשרותכם להגיש דרישה לפיצוי והחברה מחויבת להגיב בתוך 45 ימים. במידה והחברה סירבה לפצות אתכם בניגוד לחוק שירותי תעופה? אתם זכאים לפיצוי מוגדל ללא הוכחת נזק, שיכול להגיע עד לסכום של 10,380 שקלים!

עו"ד אשר רוטבאום הינו עורך דין לדיני תעופה המחזיק בניסיון המקצועי הגדול ביותר בישראל בסוגיית עיכוב וביטול טיסות, לרבות מול חברות הלואו קוסט. לעורך הדין רוטבאום הצלחות רבות ומשמעותיות שפורסמו בכלי התקשורת והניבו ללקוחותיו פיצויים בהיקף מצטבר של למעלה מ-10,000,000 ₪! לבדיקת זכאותכם, צרו קשר עם עורך הדין כבר כעת.

חישוב מרחק טיסה בחינם
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

עו"ד אשר רוטבאום בפייסבוק | עו"ד אשר רוטבאום בלינקדין | מייל: office@rotbaumlaw.com

אהבתם? שתפו!
בדקו זכאותכם לפיצוי כספי
מה תאריך הטיסה?
מידע נוסף סביב הנושא
יונייטד איירליינס ישראל

יונייטד איירליינס – חברת התעופה האמריקנית ומהגדולות בעולם, מפעילה למעלה מ350 קווים בכל העולם כולל בתוך ארה"ב עצמה. החברה מציעה טיסות לישראל מערים שונות בארצות

קרא עוד »
איבריה שירות לקוחות

איבריה איירליינס היא אחת מחברות התעופה הגדולות בספרד והיא מפעילה טיסות ליעדים בכל העולם, כולל ישראל. חברת התעופה מחויבת למתן שירות לקוחות מעולה לכל נוסעיה,

קרא עוד »
לופטהנזה שירות לקוחות

לופטהנזה היא חברת התעופה הלאומית של גרמניה, הנמנית בין חברות התעופה הגדולות בעולם. יש לה מספר חברות בת (סוויס אייר, אוסטריאן ועוד), צי מטוסים גדול

קרא עוד »