תביעה נגד חברת תעופה זרה

להאזנה:

 

מעוניינים להגיש תביעה נגד חברת תעופה זרה בשל ביטול טיסה?

מחפשים עורכי דין תביעות נגד חברות תעופה? הגעתם למקום הנכון!

במידה והטיסה שלכם בוטלה באופן חד צדדי על ידי חברת התעופה זרה, או חוויתם עיכוב בטיסה מעל שמונה שעות, ניתן לבדוק את זכאותכם לפיצוי כספי, ללא עלות ובמהירות, באמצעות מילוי הטופס שבתחתית העמוד, או ניתן ללחוץ כאן על מנת לשלוח הודעת וואטסאפ (ניתן להקליט הודעה עם כל פרטי המקרה).

 

תביעה נגד חברת תעופה

לצערנו, לא מעט נוסעים נמצאו במצב שבו הם נאלצו להמתין שעות רבות בנתב"ג או בחו"ל לטיסה שהתעכבה וזאת מבלי שניתנה להם התראה מספקת מראש, או לכל הפחות נודע להם בסמוך למועד ההמראה כי הטיסה המתוכננת בוטלה באופן חד צדדי על ידי חברת תעופה. אך מה עושים כאשר החברה שפגעה בנוסעים היא חברת תעופה זרה, כלומר שאיננה ישראלית?

לחצו כאן ותכלו לראות את חלק מהתביעות שהוגשו על ידי משרדנו ופורסמו בכלי התקשרות. לחצו כאן ותוכלו לראות פסקי דין נגד חברות תעופה.

 

תביעת חברת תעופה זרה

נסביר כבר עתה כי על פי החוק, כל חברת תעופה זרה שמעוניינת לפעול במדינת ישראל, חייבת שתהיה לה כתובת להמצאת כתבי בי דין – כלומר מסמכים משפטיים רשמיים שיועברו לכתובת או לגורם מדויקים.

המשמעות היא, שכל חברת תעופה זרה שטסה מישראל ואליה, כפופה לחלק מהדינים של מדינת ישראל. במילים אחרות, אין כל הבדל בין הגשת תביעה נגד אל על לדוגמה, לבין הגשת תביעה נגד אמריקן איירליינס, יונייטד איירליינס, טורקיש איירליינס וכד'.

תביעה נגד חברת תעופה זרה
תביעה נגד חברת תעופה זרה

תביעת חברת תעופה – מהו הפיצוי הקבוע בחוק על עיכוב טיסה או ביטול טיסה?

נוסעים אשר חוו עיכוב בטיסה מעל שמונה שעות, או ביטול טיסה בסמוך למועד ההמראה וטרם חלפו 4 שנים מיום הטיסה, זכאים לפיצוי כספי על פי הקריטריונים הבאים:

במידה והמרחק בין נקודת המוצא לנקודת היעד הוא עד 2,000 ק"מ (לדוגמה: ישראל – יוון) סכום הפיצוי יהיה 1,390 ₪.

במידה והמרחק בין נקודת המוצא לנקודת היעד הוא עד 4,500 ק"מ (לדוגמה: ישראל – פולין) גובה הפיצוי יהיה 2,220 ₪.

במידה והמרחק בין נקודת המוצא לנקודת היעד הוא מעל 4,500 ק"מ (לדוגמה: ישראל – ארה"ב) גובה הפיצוי יהיה 3,340 ₪.

יחד עם זאת, פעמים רבות חברות התעופה מסרבות לשלם את הפיצוי הקבוע בחוק, מסיבות שונות ומשונות. לכן במקרים כאלה נדרשת התערבות של עורכי דין המומחים בתביעות נגד חברות תעופה.

עורך דין המתמחה בדיני תעופה יוכל להגיש תביעה נגד אותה החברה גם כאשר מדובר בחברה ללא נציגות בישראל כלל, שנדרשת אליה פניה רשמית לכתובתה בחו"ל.

תביעת חברת תעופה – מתי ניתן לפסוק "פיצויים לדוגמה" נגד חברת תעופה זרה שהפרה את חוק?

במידה ועורכי דין תביעות נגד חברות תעופה, בחנו את המקרה והחליטו כי חברת התעופה שללה מכם את הפיצוי שלא בצדק, ניתן לדרוש בתביעה שתוגש לבית המשפט גם פיצויים לדוגמה.

 

מהם הקריטריונים שבית המשפט שוקל האם ובאיזו סכום יש להטיל על חברת התעופה פיצויים לדוגמה?

  • אכיפת החוק והרתעה.
  • עידוד התובע למימוש זכויותיו בדין.
  • הפרה חוזרת של חברת התעופה.
  • חומרת ההפרה ונסיבותיה.
  • שוויה הכספי של העסקה עצמה לגביה בוצעה ההפרה.

 

בהתאם לאמור לעיל, ולאור שיקול הדעת הרחב שיש בידי בית המשפט בבואו לפסוק פיצויים לדוגמה, מדובר ברכיב פיצוי שלא תמיד ניתן לקבוע או להעריך מראש את תוצאותיו. יחד עם זאת ובהתאם לניסיוננו הרב בתחום ניתן להעריך זאת בין 750-1500 ש"ח.

 

איך לתבוע חברת תעופה? 

לאור המחלוקת המשפטית שמתייחסת לדין הישראלי או הדין שבמדינת המקור של אותה חברת תעופה זרה, קיימות מספר פסיקות בהן נקבע שחברות תעופה שאין להן נציגות בישראל לא מחויבות לחוק הגנת הצרכן בישראל. המשמעות היא שאם רוכשים כרטיס מחברה שאין לה נציגות בישראל, לא ניתן לבטל את העסקה בכפוף לחוק הישראלי ולקבל את הסכום בחזרה.

הדבר כמובן מגביל מאוד את מי שרכשו כרטיסי טיסה מחברת לואו קוסט גדולה כמו ראינאייר, וויז או איזיג'ט. יחד עם זאת, במקרה שאותו כרטיס בדיוק נרכש מסוכן נסיעות ישראלי, אתם תהיו מוגנים מכיוון שסוכנות הנסיעות כפופה לדין הישראלי ולחוק הגנת הצרכן. לכן, הוא נדרש להשיב לכם את כספכם.

 

אז כיצד פועלים כאשר חברת תעופה זרה היא זו שביטלה את הטיסה מצידה?

האפשרות הראשונה היא שחברת התעופה תשיב לנוסעים את התמורה המלאה ששולמה עבור הכרטיס לרבות כל תשלום נלווה כמו מיסים, אגרות, היטלים ועוד תשלומי חובה נוספים. אופציה נוספת היא להציע לנוסעים כרטיס טיסה חלופי לאותו יעד ועד כמה שניתן באותם התנאים.

 

בשורה התחתונה – תביעה נגד חברת תעופה זרה מגישים רק בליווי משפטי מעולה!

עורך דין אשר רוטבאום משמש כעורך דין דיני תעופה מהמיומנים, המנוסים והמקצועיים ביותר בישראל. מומחיותו בתחום דיני התעופה שימשה אלפי לקוחות בתביעות מורכבות נגד חברות תעופה זרות וישראליות והביאה לכדי הצלחות משפטיות מצוינות, בסכומי פיצוי מצטברים של למעלה מ-10 מיליון שקלים. אם הטיסה שלכם, מחברת תעופה זרה לרבות חברות הלואו קוסט המפעילות טיסות מישראל ואליה, בוטלה או התעכבה מעל ל-8 שעות במהלך ארבע שנים האחרונות – אתם זכאים לפיצוי כספי. פנו עוד היום לעורך הדין ובדקו את הזכאות

חישוב מרחק טיסה בחינם
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

עו"ד אשר רוטבאום בפייסבוק | עו"ד אשר רוטבאום בלינקדין | מייל: office@rotbaumlaw.com

אהבתם? שתפו!
בדקו זכאותכם לפיצוי כספי
מה תאריך הטיסה?
מידע נוסף סביב הנושא
יונייטד איירליינס ישראל

יונייטד איירליינס – חברת התעופה האמריקנית ומהגדולות בעולם, מפעילה למעלה מ350 קווים בכל העולם כולל בתוך ארה"ב עצמה. החברה מציעה טיסות לישראל מערים שונות בארצות

קרא עוד »
איבריה שירות לקוחות

איבריה איירליינס היא אחת מחברות התעופה הגדולות בספרד והיא מפעילה טיסות ליעדים בכל העולם, כולל ישראל. חברת התעופה מחויבת למתן שירות לקוחות מעולה לכל נוסעיה,

קרא עוד »
לופטהנזה שירות לקוחות

לופטהנזה היא חברת התעופה הלאומית של גרמניה, הנמנית בין חברות התעופה הגדולות בעולם. יש לה מספר חברות בת (סוויס אייר, אוסטריאן ועוד), צי מטוסים גדול

קרא עוד »