עורך דין לענייני תעופה

להאזנה:

 

סוף סוף מצאתם את המועד המתאים ביותר לטיסה לחו"ל. ערכתם את כל הסידורים וביצעתם את כל התיאומים, השקעתם בתכנון השהות וכמובן גם שילמתם על כל הנלווה אליה, אלא שדווקא בהגיעכם לנמל התעופה גיליתם שהטיסה תתעכב בכמה שעות או אפילו התבשרתם על ביטול הטיסה. האם ניתן לפעול בנושא ולקבל על כך פיצוי כספי? באמצעות עורך דין לענייני תעופה בהחלט תוכלו לעשות זאת.

 

על חוק שירותי תעופה (חוק טיבי) או במילים אחרות: מה תוכלו לעשות במקרה של ביטול/ עיכוב בטיסה?

שנים רבות חלפו באי בהירות רגולטורית בכל הנוגע לזכויות הטסים והשבים מול חברות התעופה, בכל הנוגע לביטול או עיכוב מועד הטיסה. הבסיס לזכויות הנוסעים היה אמנת ורשה, שהוחלפה בשנת 1999 באמנת מונטריאול, שקבעה אחריות מצד חברות התעופה באופן לא מספיק מקיף ומטיב כלפי נוסעיהן.

לאור זאת, נחקק בישראל בשנת 2012 חוק שירותי תעופה, המוכר גם בשם חוק טיבי. חוק זה חל על כל חברות התעופה שטסות מישראל ואליה ותכליתו היא להסדיר את נושא הסיוע והפיצוי לנוסעים, ככל שהונפק להם כרטיס טיסה אך הם לא עלו לטיסה במועד הנקוב וזאת עקב נסיבות, שאינן תלויות בהם. במקרה כזה, יהיו הנוסעים זכאים לזכויות והטבות שונות על חשבון חברות התעופה אשר יפורטו להלן:

סוג ההטבה מה מקבלים? מתי מתקיימת הזכאות לכך?
קבלת מזון ושתייה קבלת שוברים לשימוש במזנונים והמסעדות בשטחי נמל התעופה, או חלוקת כריכים ושתייה קלה. עיכוב של שעתיים ומעלה בטיסה.

כמובן שככל שהעיכוב ארוך יותר, כך כמות הארוחות תגדל.

שירותי תקשורת זכאות לשתי שיחות טלפון, שליחת הודעת מייל או פקס לפי בחירה. עיכוב של שעתיים ומעלה בטיסה.
אירוח בבית מלון מתן שירותי לינה בכל עיכוב בטיסה מעל 8 שעות וככל שנדרשת שהות ללילה אחד לפחות. ביטול או עיכוב בטיסה שמאריכה משמעותית את השהות המתוכננת.
זיכוי כספי או כרטיס טיסה חלופי לפי חוק שירותי תעופה, כל נוסע יוכל לבחור בכרטיס טיסה חלופי ליעד הסופי ובתנאים דומים, במועד מוקדם ככל האפשר או מאוחר יותר לבחירתו.

בנוסף, באפשרות הנוסע לבטל את הכרטיס ולקבל את התמורה הכספית המלאה בגינו.

איחור בטיסה של 5 שעות ומעלה.
פיצוי כספי זכאות לכל ההטבות גם ללא התייצבות בשדה התעופה, כך שיוחזר לכם כסף בגין על הוצאה שנגרמה מביטול הטיסה + מתן פיצוי כספי בהתאם למרחק הטיסה, בין 1,290-3,120 ₪. ביטול טיסה או עיכוב של 8 שעות ומעלה.
עורך דין לענייני תעופה
עורך דין לענייני תעופה

עורך דין לענייני תעופה – הגורם להבטחת זכויותיכם מול חברת התעופה!

כמובן שהחוק היבש לעתים נתון במחלוקת, פרשנות ואף התנגדות בנסיבות שונות מצד חברת התעופה, כך שהיא עשויה שלא לפצות את הנוסעים או לקפח את זכויותיהם במקרה של עיכוב או ביטול בטיסה. במקרים אלה, חשובה מאוד מעורבותו של עורך דין לענייני תעופה, שיוכל לבחון בצורה מקצועית האם חברת התעופה דחתה אתכם בצדק, או שמא מדובר בהתחמקות המצדיקה הגשת תביעה ועמידה על זכויותיכם.

בהינתן ועורך דין לענייני תעופה יסבור כי חברת התעופה הטעתה אתכם דהיינו היא דחתה את פנייתכם באופן לא מוצדק, הוא יכול לתבוע פיצוי נוסף מחברת התעופה עד לסכום של 10,590 ש"ח!

משרד עו"ד אשר רוטבאום מתמחה בייצוג נוסעים מול חברות התעופה ישראליות וזרות בכל מקרה של ביטול או עיכוב בטיסה ונמנה עם צמרת המשפטנים המתמחים בדיני תעופה בישראל. צרו קשר עם המשרד ובדקו את זכאותכם לפיצוי כבר עכשיו.

חישוב מרחק טיסה בחינם
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

עו"ד אשר רוטבאום בפייסבוק | עו"ד אשר רוטבאום בלינקדין | מייל אישי: office@rotbaumlaw.com

אהבתם? שתפו!
בדקו זכאותכם לפיצוי כספי
מה תאריך הטיסה?