מה קובע חוק שירותי תעופה בכל הקשור לזכויות הנוסעים כאשר הטיסה מבוטלת?

להאזנה:

 

חוק שירותי תעופה לשנת 2022 – באלו תנאים זכאים לפיצוי כספי?

חוק שירותי תעופה אשר לכינוי "חוק טיבי טיסות" מעניק פיצוי לנוסעים במקרים של ביטול טיסה, עיכוב בטיסה מעל שמונה שעות, או רישום יתר ("אובר בוקינג").

מחפשים עורכי דין תביעות נגד חברות תעופה? מעוניינים להגיש תביעה נגד חברת תעופה זרה? הגעתם למקום הנכון! משרדנו ייצג אלפי נוסעים בשנים האחרונות השיג במסגרת הליכים משפטיים כנגד חברות התעופה פיצוי כספי מצטבר בסך של 9,025,417 ש"ח!

מה קובע חוק שירותי תעופה בכל הקשור לזכויות הנוסעים כאשר הטיסה מבוטלת
מה קובע חוק שירותי תעופה בכל הקשור לזכויות הנוסעים כאשר הטיסה מבוטלת

במידה והטיסה שלכם בוטלה באופן חד צדדי על ידי חברת התעופה, או חוויתם עיכוב בטיסה מעל שמונה שעות, ניתן לבדוק את זכאותכם לפיצוי כספי, ללא עלות ובמהירות, באמצעות מילוי הטופס שבתחתית העמוד, או באמצעות לחיצה כאן ושליחת הודעת וואטסאפ (ניתן להקליט הודעת וואטסאפ עם פרטי המקרה).

משרדנו הוא הוותיק והמנוסה ביותר בייצוג נוסעים וקבוצות נגד חברות תעופה ישראליות וזרות. לחצו כאן ותוכלו לראות חלק מהתביעות הרבות שהוגשו לבתי המשפט ופורסמו בכלי התקשרות.

מהו גובה הפיצוי לפי חוק שירותי תעופה?

במידה והטיסה שלכם בוטלה, התעכבה מעל שמונה שעות, או אפילו החמצתם את טיסת קונקשיין ובשל כך הגעתם ליעד הסופי באיחור העולה על שמונה שעות (ביחס למועד המקורי), קיימת זכאות לפיצוי כספי לפי חוק שירותי תעופה. גובה הפיצוי נגזר מהמרחק בין נקודת המוצא לנקודת היעד, כשטווח הפיצוי הוא בין 1,440 ש"ח ל- 3,460 ש"ח.

מה ניתן לעשות כאשר חברת התעופה מסרבת לפצות לפי חוק שירותי תעופה?

ראשית, מומלץ מאד להעביר את התשובה שהתקבלה לעורך דין לענייני תעופה, על מנת שיבחן בצורה מקצועית האם מדובר בהטעיה של חברת תעופה, או שאכן מדובר בטענה מוצדקת של חברת התעופה.

שנית, במידה ועורך דין לענייני תעופה מצא כי מדובר בהטעיה ויש מקום להגיש תביעה לבית המשפט, ניתן לדרוש בנוסף גם פיצויים לדוגמה שיכולים להגיע עד 11,540 ש"ח.

מהם פיצויים לדוגמה לפי חוק שירותי תעופה ובאיזה שלב בית המשפט מוסמך לפסוק אותם לטובת הנוסע?

במידה וחברת התעופה שללה מהנוסע את הפיצוי הקבוע בחוק שירותי תעופה וכתוצאה מכך הוגשה תביעה ובית המשפט הגיע למסקנה בסוף ההליך, כי ההחלטה של חברת התעופה הייתה לא מוצדקת, במקרה כזה יכול להיות שיפסקו לטובת הנוסע פיצויים לדוגמה.

מה הסכום שבית המשפט פוסק בדרך כלל לטובת הנוסעים?

מניסיונו הרב בתחום, בית המשפט יפסוק בדרך כלל פיצוי לדוגמה שינוע בין 750 ש"ח ל- 2,000 ש"ח, תלוי בחומרת ההפרה.

מהם השיקולים שעומדים בפני הבית המשפט כאשר הוא נדרש לפסוק פיצויים לדוגמה?

השיקולים שבית המשפט ייבחן כאשר ישקול האם ובאיזה סכום להטיל על חברת התעופה פיצויים לדוגמה הינם:

אכיפת החוק והרתעה מפני הפרתו.
עידוד הנוסע למימוש זכויותיו.
היות ההפרה הפרה חוזית.
חומרת ההפרה ונסיבותיה.
שוויה הכספי של העסקה.

סיכום:

כדאי ורצוי מאד כי הנוסע יכיר את זכויותיו שנקבעו בחוק שירותי תעופה. כמו כן, על הנוסע לדעת כי במקרה וחברת התעופה תפעל בניגוד להוראות חוק שירותי תעופה, קיים בפניו מסלול פיצוי נוסף ונגיש, אשר חוקק מלכתחילה בכדי לעודד צרכנים לדרוש את הפיצוי ומצד שני להרתיע את חברות התעופה.
למידע נוסף על חוק שירותי התעופה לחצו כאן

חישוב מרחק טיסה בחינם
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

עו"ד אשר רוטבאום בפייסבוק | עו"ד אשר רוטבאום בלינקדין | מייל: office@rotbaumlaw.com

אהבתם? שתפו!
בדקו זכאותכם לפיצוי כספי
מה תאריך הטיסה?
מידע נוסף סביב הנושא
יונייטד איירליינס ישראל

יונייטד איירליינס – חברת התעופה האמריקנית ומהגדולות בעולם, מפעילה למעלה מ350 קווים בכל העולם כולל בתוך ארה"ב עצמה. החברה מציעה טיסות לישראל מערים שונות בארצות

קרא עוד »
איבריה שירות לקוחות

איבריה איירליינס היא אחת מחברות התעופה הגדולות בספרד והיא מפעילה טיסות ליעדים בכל העולם, כולל ישראל. חברת התעופה מחויבת למתן שירות לקוחות מעולה לכל נוסעיה,

קרא עוד »
לופטהנזה שירות לקוחות

לופטהנזה היא חברת התעופה הלאומית של גרמניה, הנמנית בין חברות התעופה הגדולות בעולם. יש לה מספר חברות בת (סוויס אייר, אוסטריאן ועוד), צי מטוסים גדול

קרא עוד »