פיצוי על עיכוב בטיסה

להאזנה:

 

משרדנו הוא המנוסה ביותר בייצוג אלפי נוסעים בהגשת תביעות נגד חברת תעופה זרות וישראליות. לחצו כאן ותוכלו לראות חלק מהתביעות הרבות שהוגשו לבתי המשפט ופורסמו בכלי התקשרות.

משרדנו ייצג אלפי נוסעים בשנים האחרונות והשיג במסגרת הליכים משפטיים שונים כנגד חברות התעופה, פיצוי כספי מצטבר שעבר את ה- 10 מיליון ש"ח!

 

חוויתם עיכוב בטיסה? באלו מקרים הנוסע זכאי לפיצוי כספי?

הגעתם לנתב"ג או לכל נמל תעופה אחר בעולם, ונציגי אמריקן איירליינס או לופטהנזה כל חברת תעופה אחרת הטסה לישראל, הודיעו לכם על ביטול הטיסה בשל תקלה טכנית? כנראה אתם זכאים לפיצוי כספי.

 

האם כל נוסע שהיה במטוס וטיסתו התעכבה או בוטלה זכאי לפיצוי?

כן, למעט תינוקות ששולמו עליהם מיסי נמל. חשוב לציין, שגם נוסעים שאינם אזרחי ישראל והיו על המטוס, יכולים לתבוע.

פיצוי על עיכוב בטיסה
פיצוי על עיכוב בטיסה

כמה שנים מיום הטיסה ניתן לדרוש פיצוי על ביטול טיסה?

במידה והטיסה שלכם בוטלה באופן חד צדדי על ידי חברת התעופה, או חוויתם עיכוב בטיסה מעל שמונה שעות וטרם חלפו ארבע שנים מיום הטיסה כנראה ואתם זכאים לפיצוי כספי.

 

האם הנוסע זכאי לפיצוי כספי כאשר העיכוב בטיסה נמשך עד חמש שעות?

במקרה כזה, הנוסע יהיה זכאי לקבל מחברת התעופה מזון ומשקאות וכן שיחות טלפון בלבד אך בשלב זה אין זכאות לפיצוי כספי.

 

האם קיימת זכאות לפיצוי כספי כאשר העיכוב בטיסה נמשך מעל חמש שעות?

במידה והטיסה המריאה בעיכוב של 5-8 שעות ביחס למועד הנקוב בכרטיס הטיסה, הנוסע יכול להחליט שהוא איננו מעוניין לעלות על הטיסה ולקבל את כספו חזרה, אך עדיין לא קיימת בשלב זה זכאות לפיצוי כספי בגין העיכוב בטיסה.

 

האם קיימת זכאות לפיצוי כספי כאשר העיכוב בטיסה מעל שמונה שעות?

כן. רק במקרה והעיכוב בטיסה הוא מעל 8 שעות, הטיסה תיחשב ל"טיסה שבוטלה" והנוסע יהיה זכאי לפיצוי כספי.

מהו גובה הפיצוי?

עד 2,000 ק"מ (לדוגמא: טיסה מת"א לרודוס), סכום הפיצוי יעמוד על 1,390 ₪.

מעל 2,000 ק"מ ועד 4,500 ק"מ (לדוגמא: טיסה מת"א ללונדון),  סכום הפיצוי יעמוד על 2,220 ₪.

מעל 4,500 ק"מ (לדוגמא טיסה מת"א לניו יורק), סכום הפיצוי יעמוד על 3,340 ₪.

 

עיכוב בטיסה שגרמה לפספוס טיסת ההמשך – האם אני זכאי לפיצוי?

במידה והנוסע רכש כרטיס לטיסה הכוללת טיסת המשך והעיכוב בטיסה במקטע הראשון גרם לפספוס את טיסת ההמשך, במקרה כזה קיימת זכאות לפיצוי כספי.

 

איחור בטיסה פיצוי – האם אני זכאי לפיצוי במקרה שקניתי כרטיס לטיסת קונקשן ששווקה תחת קוד של חברת תעופה אחת, אך בפועל בוצעה על ידי שתי חברות תעופה שונות?

לדוגמה: חברת איבריה שווקה את כרטיס הטיסה תחת הקוד שלה (IB), אך בפועל חברת תעופה אחרת שאין לה כלל נציגות בישראל הפעילה את הטיסה. במקרה כזה ניתן לדרוש את הפיצוי מאיבריה, למרות שהיא כלל לא הפעילה את הטיסה.

 

עיכוב טיסה פיצוי – מתי הנוסע לא זכאי לפיצוי כספי גם אם היה עיכוב בטיסה מעל שמונה שעות? ומה הכוונה "נסיבות מיוחדות" הנזכרות בחוק טיבי?

במידה וחברת התעופה תצליח להוכיח כי הטיסה בוטלה בשל "נסיבות מיוחדות" שלא היו בשליטתה, וגם אם הייתה עושה כל אשר ביכולתה – לא הייתה יכולה למנוע את ביטולה בשל אותן נסיבות היא תהיה פטורה מלפצות את הנוסע.

 

פיצוי בגין איחור בטיסה – מה הכוונה "נסיבות מיוחדות"?

פגעי מזג אוויר, שביתות, ברק שפגע במטוס, יכולים להיחשב ל"נסיבות מיוחדות" אשר יפטרו את חברת התעופה מלפצות נוסע גם אם היה עיכוב בטיסה מעל שמונה שעות. חשוב מאד לנתח את התיק בצורה מקצועית טרם הגשת תביעה, מפני שיכול להיות שהצדק עם חברת התעופה ויש סיכוי שהתביעה תידחה.

 

עיכוב בטיסה פיצוי – מהו מועד "ההמראה"?

מועד "ההמראה" הוא המועד בו התנתקו גלגלי המטוס ממסלול ההמראה ולא מועד סגירת דלתות המטוס. לקריאת פסק הדין שניתן על ידי בית המשפט המחוזי לחץ כאן.

 

פיצוי על איחור בטיסה – מה עושים במידה וחברת התעופה מסרבת לפצות את הנוסע?

טרם הגשת תביעה חשוב לבחון בצורה יסודית ומעמיקה האם יש "קייס". במידה ויתברר כי חברת התעופה דחתה את דרישת הנוסע שלא כדין, בית המשפט יהיה רשאי לפסוק לזכות הנוסע, פיצויים נוספים שיכולים להגיע עד 11,120 ש"ח. דוגמה לכך ניתן בתשובה של שירות הלקוחות של וויז אשר סרבה לפצות נוסע בגין ביטול טיסה וויז אייר :

,Dear Customer"

,Thank you for contacting Wizz Air Customer Service Department

We are sorry to hear about the inconvenience you experienced due to the cancellation of your flight. After thoroughly investigating your case, we can conclude that flight W6 5098 KRK – TLV  17nd of August 2020 had to be cancelled due to the extraordinary circumstances.

Please kindly note that we take all reasonable measures to operate flights while ensuring passengers’ safety and comfort, yet sometimes unexpected circumstances cause unavoidable disruptions.

The above referenced circumstances, as per the European Regulations 261/2004, fall into the category of Extraordinary Circumstances, therefore, we regret to inform you that no compensation is due.

“(14) As under the Montreal Convention, obligations on operating air carriers should be limited or excluded in cases where an event has been caused by extraordinary circumstances which could not have been avoided even if all reasonable measures had been taken. Such circumstances may, in particular, occur in cases of political instability, meteorological conditions incompatible with the operation of the flight concerned, security risks, unexpected flight safety shortcomings and strikes that affect the operation of an operating air carrier.”

in compliance with the European Regulation 261/2004:

‘“An operating air carrier shall not be obliged to pay compensation in accordance with Article 7, if it can prove that the cancellation is caused by extraordinary circumstances which could not have been avoided even if all reasonable measures had been taken."

Let me please draw your attention to the fact, that in accordance with EC Regulation 261/2004, we can reimburse the expenses, encountered directly due to the cancellation, such as meals, refreshments and communication charges (2 phone calls, e-mails, fax)"

 

לאחר בחינה מעמיקה החלטנו להגיש תביעה נגד חברת תעופה וויז. בחלוף מספר שנים דחה בית המשפט את טענותיה של וויז וקבע כי הצדק עם הנוסעים. בית המשפט חייב את וויז בתשלום הפיצוי הקבוע בחוק ובנוסף פסק לחובתה פיצויים לדוגמה. לקריאת פסק הדין נגד חברת התעופה וויז לחץ כאן.

דוגמה נוספת, ניתן לראות בתשובה שקיבל נוסע שטיסתו בוטלה משירות הלקוחות של יונייטד איירליינס כאשר הוצע לו שובר על סך 200$ בלבד במקום את הפיצוי הקבוע בחוק:

.Thank you for sharing your feedback with us. We understand your time is valuable and we’re sorry we didn't get you to your destination on time"

We were challenged with a range of events that ultimately impacted your trip. Because of these unique circumstances, we would like to send you a $200 electronic travel certificate, which will arrive via email in the next few business days. It can be used for you or anyone you choose to book flights operated by United Airlines, Inc., United Express, and partner airlines sold on United’s website and app. The electronic travel certificate is subject to the terms and conditions which can be found at https://www.united.com/en/us/fly/travel/credit.html.

We appreciate your feedback, and we’ve shared your comments with our operations team for review so we can continue to find ways to improve our service on the ground and in the air.

If you believe that your disruption was within United’s control, depending on the circumstances, you may be eligible for reimbursement for certain reasonable costs associated with your trip in accordance with our Contract of Carriage, located at https://www.united.com/en/us/fly/contract-of-carriage.html. Please respond to this email with your receipts if this is the case, and a member of our team will review and reply within 30 days.

.Thank you again for your feedback and patience. We hope to see you on board another United flight soon!

"Regards

לאחר בדיקה מעמיקה, החלטנו להגיש תביעה נגד יונייטד איירליינס. בחלוף מספר שנים התביעה התקבלה ויונייטד נאלצה לשלם את הפיצוי הקבוע בחוק. לקריאת פסק הדין נגד יונייטד איירליינס, לחץ כאן.

פיצוי על עיכוב בטיסה אל על

דוגמה נוספת למקרה שבו נוסע פנה לשירות הלקוחות וביקש פיצוי על עיכוב בטיסה וסורב, ניתן לראות בתשובה הבאה:

"אנו מצטערים על האכזבה שנגרמה לכם, בהתייחס לעיכוב טיסתכם עמנו מלובליאנה  LY5168 מתאריך 11/10/16. 

בשל תקלה טכנית שתיקונה לא צלח ותחולת מגבלת יום כיפור, פוזרו הנוסעים לבתי מלון, והעברתם ארצה התבצעה במוצאי כיפור.

ללא ספק, כל עיכוב גורם לאי נוחות מרובה ואנו מתנצלים על כך. בהתאם לחוק שירותי תעופה סעיף 6.ה.(1) אין טיסה זו מזכה בפיצוי.

במידה ונגרמו לכם הוצאות ישירות בגין העיכוב, העבר אלינו קבלות וציין פרטי חשבון:  מס' ת.ז. שם בנק, מס' סניף ומס' חשבון.

בכבוד רב,"

לאחר עיון מעמיק, הגשנו תביעה לבית המשפט שבחלוף מספר שנים התקבלה. לקריאת פסק הדין המלא העוסק בפיצוי על עיכוב בטיסה אל על יש ללחוץ כאן.

פיצוי על דחיית טיסה – האם ניתן לדרוש פיצוי על עיכוב בטיסה על פי התקנה האירופאית – EC 261/04

חשוב להדגיש כי בתי משפט בישראל דחו תביעות שהוגשו על בסיס התקנה האירופאית. יחד עם זאת, כדאי לנסות לפנות שירות הלקוחות של חברת התעופה ולנסות לבקש פיצוי על עיכוב בטיסה על פי התקנה האירופאית.

 

הטיסות מתרבות ואיתן גם כמות התביעות

קרוב לשבעה מיליון נוסעים פקדו בשנת 2021 את נמל התעופה בן גוריון ונכחו במעל 75,000 תנועות מטוסים בטיסות בינלאומיות ופנים-ארציות. נתונים אלה שמייצגים את אחת השנים הקשות ביותר בענף התעופה עקב משבר הקורונה, צפויים לגדול במהלך שנת 2022 ואילך בעשרות ומאות אחוזים – מה שעשוי להעיד מצבים רבים שבגינם יהיה צורך לדרוש פיצוי על עיכוב בטיסה או פיצוי על איחור בטיסה.

באופן טבעי למדי הפכו הטיסות לחו"ל למזוהות מאוד עם השגרה הישראלית: חופשות שנתיות, נסיעות עבודה וגם ביקור קרובים משתלבים כיום גם בתיירות השופינג והתיירות הרפואית חובקות העולם, בטיולי השורשים, טיולי החברה ועוד. ככל שעולה ריבוי הנוסעים ואיתו גם כמות ותדירות הטיסות, גדל הסיכוי למצבים לא רצויים בגינם מתקבל פיצוי בגין ביטול טיסה.

 

עורך דין דיני תעופה יגיש עבורכם תביעת פיצוי עיכוב בטיסה

על פי חוק שירותי תעופה פיצוי וסיוע (הקרוי גם "חוק טיבי"), כל נוסע שטיסתו התעכבה מעל לשמונה שעות זכאי לפיצוי כספי, משום שהטיסה מוגדרת כ"טיסה שבוטלה.

כאשר העיכוב נמוך משמונה שעות, חברת התעופה לא מחויבת לפצות בפיצוי כספי את הנוסעים וזאת להבדיל מהחוק האירופאי, בגינו הפיצוי מתרחש כבר לאחר שלוש שעות עיכוב.

בשנים האחרונות נראה כי חלה התפתחות והתקדמות משמעותית בישראל בכל הנוגע לזכויות הנוסעים בטיסות ולחובותיה של חברת התעופה כלפיהם, בכל מקרה של שינוי חד-צדדי בנתוני כרטיס הטיסה לרבות דחיית מועד הטיסה מכל סיבה שהיא, ביטול הטיסה ואף שינויים הכרוכים בנסיעה עצמם כמו העברת נוסע למחלקה פחותה או מצב של "אובר בוקינג" שבגינו הנוסע מגלה שרכש כרטיס לטיסה שאין בה מקום כעת.

יחד עם זאת, התחום בישראל עדיין נמצא בפער מהותי ברמת החקיקה ביחס לזו האירופאית, ממנה טווחי הפיצוי רחבים יותר כאשר חל איחור בטיסה.

אז מה מגיע לכם בכל תרחיש של איחור?

  • בעיכוב של 8 שעות ומעלה – פיצוי כספי בטווח שבין 1,390-3,340 ₪ (בהתאם למרחק בין מקום ההמראה והיעד), יחד עם שרותי סיוע כמו תלושים למזון ומשקאות, תקשורת, לינה והסעות.
  • בעיכוב של 5-8 שעות – מתן תמורה מלאה לכרטיס הטיסה, או מתן כרטיס טיסה חלופי יחד עם מימון שירותי לינה במלון והסעות. בנוסף יינתנו מזון, משקאות ושירותי תקשורת.
  • בעיכוב של שעתיים עד חמש שעות – זכאות לקבלת מזון, משקאות ושירותי תקשורת.
  • פיצוי יחול גם על עיכובים בטיסות פנים – טיסות לאילת או מתל אביב לחיפה למשל, מזכות גם הן בפיצוי על עיכוב בטיסה. הזכאות מתרחשת אם העיכוב היה של ארבע שעות ומעלה ובגובה פיצוי שמתעדכן בחוק מעת לעת, בין 160-260 ₪.

 

באלו מקרים לא קיימת זכאות לפיצוי על איחור בטיסה?

חשוב להבהיר שמלבד המצבים שהזכרנו תחת "נסיבות מיוחדות" שבגינן לא יתרחש פיצוי גם על עיכוב של יותר משמונה שעות, חברות התעופה פטורות ממתן פיצויים על כל טיסה שהתרחשה בין התאריכים 1.3.2020 ועד 6.7.2021 וזאת בשל משבר הקורונה שפגע קשות בענף התעופה.

כמו כן, נראה כי רשות תעופה אזרחית (רת"א) מקדמת הוראת שעה לפיה נוסעים שטיסתם בוטלה או נדחתה ביותר משמונה שעות כן יקבלו החזר כספי או טיסה חלופית – אך לא פיצוי כספי וזאת מתוך רצון לעודד חברות תעופה זרות שהפסיקו לטוס בעקבות מלחמת חרבות ברזל שפרצה ביום 7.10.23.

 

הטיסה שלכם התעכבה? בדקו עכשיו את זכאותכם לפיצוי

אם נגרם לכם עיכוב בטיסה במהלך ארבע השנים האחרונות ואתם מעוניינים להגיש תביעה נגד חברת התעופה (ישראלית או זרה), פנו על משרד עו"ד אשר רוטבאום המתמחה בייצוג נוסעים מול חברות התעופה השונות ודואג לעמוד על זכויותיהם בכל מקרה שממנו נובע פיצוי בגין איחור בטיסה.

עו"ד רוטבאום הינו עורך דין דיני תעופה מנוסה ביותר, המלווה את לקוחותיו עד לקבלת הפיצוי המתאים במצבי עיכוב בטיסה או איחור בטיסה על פי חוק פיצוי ביטול טיסה וכן במצבים של פציעה במהלך הטיסה עצמה.

מעוניינים לבדוק כבר עכשיו את זכאותכם לפיצוי? מלאו את הטופס שבתחתית העמוד או שלחו הודעת וואטסאפ ונעריך עבורכם את מקרה התביעה.

חישוב מרחק טיסה בחינם
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

עו"ד אשר רוטבאום בפייסבוק | עו"ד אשר רוטבאום בלינקדין | מייל: office@rotbaumlaw.com

אהבתם? שתפו!
בדקו זכאותכם לפיצוי כספי
מה תאריך הטיסה?
מידע נוסף סביב הנושא
יונייטד איירליינס ישראל

יונייטד איירליינס – חברת התעופה האמריקנית ומהגדולות בעולם, מפעילה למעלה מ350 קווים בכל העולם כולל בתוך ארה"ב עצמה. החברה מציעה טיסות לישראל מערים שונות בארצות

קרא עוד »
איבריה שירות לקוחות

איבריה איירליינס היא אחת מחברות התעופה הגדולות בספרד והיא מפעילה טיסות ליעדים בכל העולם, כולל ישראל. חברת התעופה מחויבת למתן שירות לקוחות מעולה לכל נוסעיה,

קרא עוד »
לופטהנזה שירות לקוחות

לופטהנזה היא חברת התעופה הלאומית של גרמניה, הנמנית בין חברות התעופה הגדולות בעולם. יש לה מספר חברות בת (סוויס אייר, אוסטריאן ועוד), צי מטוסים גדול

קרא עוד »